Моніторинг діяльності педагогів

Модель ефективного уроку

(модель розроблена на основі векторного аналізу уроку доктора педагогічних наук Івано-Франківського ОІППО Оксани Яківни Мариновської)

     Урок - це основна дидактична одиниця навчально-виховного процесу. Як при складанні мозаїки створюються шедевральні картини, так з окремих зерняток знань отриманих під час уроків складається особистість майбутніх громадян нашої країни. Від якості уроків залежить якість освіти, якість нашого майбутнього життя. Проте, від чого залежить ефективність уроку?        По-перше від правильного вибору матеріалу для вивчення, його систематизації, добору доступних корисних завдань(хто це забезпечує - учитель), від способу організації діяльності учнів(хто її забезпечує - учитель), від бажання учнів навчатися, їх зацікавленості навчальними матеріалами(хто може їх зацікавити - учитель)....Наскільки важлива наявність сучасної техніки, дорогих меблів, яскравих роздаткових матеріалів? Бажано, але і тут, якщо до цього є компетентний учитель, а за його відсутності - техніка не спасе. Отже, організація ефективного уроку залежить, в більшості, від учителя.
    Таким чином модель уроку базується тільки на особистості учителя. Проте, це має бути сучасний учитель, який використовує всі доступні йому методи для організації ефективного уроку.
      А як зробити урок ефективним?
      Ми пропонуємо один із способів підвищення якості уроку.
Модель ефективного уроку складається з двох факторів першого порядку:
      - готовність педагога до проведення уроку(фактично критерії для оцінки поурочного плану-конспекту педагога); 
      - діяльність педагога під час уроку(критерії оцінки діяльності учителя щодо цілереалізації).
    Кожен з цих факторів поділяється на фактори(основні напрями діяльності) другого порядку:
      - цілеформування та
      - забезпечення особистісної орієнтації.
    Детально з моделлю можна ознайомитися тут: автоматизована модель.
Подана модель пропонує узагальнення результату оцінки 5 уроків одного педагога, проте вона може бути використана для самооцінки та оцінки відкритого уроку декільками(до 4 осіб) респондентами.
     Інформація про оцінку діяльності педагогів методичного об'єднання показує загальні проблеми учителів закладу освіти за основними напрямами(дидактика, психологія, мотивація тощо), що дозволить ефективно організувати методичні навчання.
Для узагальнення закачайте папку Методичне об'єднання, в якій моделі по оцінці уроків окремих педагогів пронумеровані від 1 до 10.
Питання залишайте у коментарях на цій сторінці. Детально готова дати консультацію очно(за попередньою домовленостю) або по телефону та електронною поштою.
Консалтинговий день середа (з 9 до 14), п'ятниця(з 12 до 16).
e-mail: zoippo@gmail.com
тел: 067 435 28 02, 066176 26 92, 063 405 82 78

Комментариев нет:

Отправить комментарий